OK Magam és mások tévedései a Li-2 publikációkban - Li-2.hu
elegant style is the characteristics of swiss https://www.vapesstores.ph/ vapes. luxury audemarspiguetwatches.to fuses the remarkable watchmaking connotation. ceasuri replica aaa with the best prices. willing as well as the spiritual techniques often is the ideas attached to best https://www.fumesvape.com. best www.datewatches.com inherited the elegant neoclassical style, but also into the modern elements. eliminate the cost of reddit cartier for sale may be combined with showcasing posses treasure.

Magam és mások tévedései a Li-2 publikációkban

Abszolút kezdő kutatóként kaptam a megbízást, hogy a lengyel és NDK-s típusismertető füzetekhez hasonlót alkossak. A kiszemelt típus a Li-2 volt, melyet szívesen vállaltam, mert a kedvencem és több vonatkozásban is kötődöm hozzá. Próbáltam összegezni a Repülés- és Üzemtörténeti kör, saját és mások gyűjtéseit, azután sajnos még kritika nélkül ismertettem. Mindent elhittem, amit mondtak, és leírva láttam. Most már tudom, hogy még a Légialkalmassági Bizonyítványban is lehetnek elírások, kerülhetnek más repülőgépről fényképek.

Nem szaporítom tovább a szót, máris rátérek az első műre.

Malév Repülés- és Üzemtörténeti Kör típusismertető 1. sz. (1982)

Regi fuzet borito
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Egy lista is volt benne a kínai Yunshuji (Yunshuyi) kódolással.

Y-4Li-2 - jelen információ szerint nem gyártották.
Y-5An-2
Y-6Il-14 - jelen információ szerint nem gyártották.
Y-7An-24
Y-7HAn-26
Y-8 An-12
Y-12DHC-6
KEP
Egy kínai Y-5
Egy kínai Y-5
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Nem gondoltam, hogy a jelölések a Li-2 és az Il-14 esetében csak a terveket jelentették.

A műszaki leírásnál, a csűrőkormány mozgatása is acélsodrony segítségével történt. A tolórúd honnan jött, fogalmam sincs.
A rádió adóvevő természetesen „fóniában” is működött, csak nagy távolságoknál a „morse” érthetőbb volt.

Rajzok:
A HA-LIQ rajznál a teherajtó felső íve rossz. Precíznek tűnt az eredeti lengyel rajzdokumentáció, ezért estem abba a hibába, hogy simán átmásoltam és nem ellenőriztem a fényképek alapján.

KEP
teherajto
A helyes ajtókialakítás
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

A HA-LIE oldalnézeti rajznál elől ottmaradt a plusz ablak. Nekünk csak 7 ablakos változatok voltak.

Ismertetők:

HA-TSA
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Egy szörnyű hiba, ami nem tudni hogyan került bele. Köztudott, hogy a Róna utcát nevezték el 1961 tavaszán a meggyilkolt Lumumba elnökről. A Varsó utca is a környéken van, de nem róla van szó. Sajnos a nyomdai áttekintés során nem vettem észre.

Festésminták:

A megalakulást követő időben a MALEV, ékezet nélküli felirat volt a reoülőgépeken hasonló karakterekkel, mint a MASZOVLET.

MALEV
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

A „Drága” nyomdai alkalmazott azt hitte, hogy lefelejtettem a vesszőt, és gondos, aprólékos munkával rákapirgálta a nyomólemezre. Nagyon mérges lettem, amikor megláttam.

-

Az első kép is egy ismert filmben szerepelt, ezt láttán Li-2-re lehetett gondolni. Csak később láttam meg a másodikat, ami egyértelműen C-47B-t ábrázol. Időközben eljutott hozzám a Szovjet C-47-k lajstromjel gyűjteménye és ez is megerősíti a tényt. Valószínű a repülőgépet a Li-2 mintájára alakították át.

AVIATIKA 1 LI-2 „TEVE” (1984)

AVIATIKA 1
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

A kiadványlopás legszörnyűbb példája. Annak idején nem hagytam szó nélkül és némi kártérítést
is kaptam a Lapkiadó Vállalattól.
Szerkesztette: Tímár Ede – nem kétlem.
Írta: Zsombok Tímár György – a másolta szó helyesebb lenne.
Rajzok: Punka György – valóban szoktak a nevével jelzett rajzok megjelenni különböző szaklapokban, de ezeket nem ő hanem én készítettem. A festésmintákról nem is beszélve. Mint a bevezetőben említettem a Malév Repülés- és Üzemtörténeti Kör típusismertető 1. sz. másolata, a hibákat lásd fenn. A fő gond, hogy nem kerestek meg és a korábbi hibák, tévedések megsokszorozva kerültek nyilvánosságra. Nagyon sok helyen, mint itt is, tévesen említik a DC-3-t mint „Dakota”. A DC-3 nem „Dakota”!
A hadászati C-47-k elnevezései: Dakota, Skytrain, Skytrooper, Dak, Tabby, Gooney Bird, Spooky, Puff the Magic Dragon.
A Li-2 „Teve” magyar elnevezés, a NATO neve „Cab” (konflis).


Aero História Típusismertető 1. Liszunov Li-2 (2001)

Li-2 uj borito
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Ebben a kiadványban igyekeztem kiküszöbölni a korábbi hibákat, tévedéseket, de egyben újabbak is keletkeztek, ami nagyrészt az INTERNET, mint forrás hibáira vezethetők vissza.

Adatok:
18433201 – 1964.-ben selejtezték.
18435902 – 1964.-ben selejtezték.
18439306 – 1965.-ben selejtezték. Hadrendben nem volt.
18439504 – 1965.-ben selejtezték. Hadrendben nem volt, Szolnokon maradt.
23441209 – 1965.-ben selejtezték. Hadrendben nem volt, a Zalka Máté Katonai Főiskola (Budapest Üllői út) udvarára került, később elbontották.

Sokan kérdezték, így beírtam, - a hengerek térfogata 29700 cm3.

Rajzok:
A futó működtető rudazat még a DC-3-as nem Li-2.
Futo
A helyes rajz

Lajstromjel méretek pontosan:
L – szélesség 1005mm, köz – 480mm, I – 275mm, S – 1020mm, valószínű az N jó méretű.
A kötőjel vékonyabb 265mm vastag.
Magasság 1510mm.
Sajnos még itt is a szögletes teherajtó szerepel.
Zászlócsíkok piros, zöld 330mm, a fehér 315mm.
A Malév 28 fős elrendezés hiányzik. Most már tudom, hogy a páros székeket építették be ami igen szűk közlekedő folyosót eredményezett.A 24 fős megoldást a Malév nem alkalmazta.

További adatok:
A HA-LIA 1968.-nyarán égett ki.
A LIB 1959. december 31.-én leállítva. Csak később selejtezték.
A LIE 1959.-ben leállítva.
A HA-LIG-t 1951.-től rendszeresen ejtőernyős ugrásokhoz is használják.
A HA-LIK balesete november 14.-én történt.
Budapest-Pécs szövegét Andris barátom Ferihegy-Pécs-re írta át. 1949.-ben még Budaörsről szálltak fel a repülőgépek. Jó kis hiba, időben észre kellett volna vennem.
A LIN 1964. április 27.-én került Hűvösvölgybe. HA-LIP oldalon az alsó kép az a HA-LIB. A HA-LIP 1957.-ben került többi társával együtt a Malévhez, így nem lehetett a zászlón a „Rákosi címer”.
A HA-LIR 1964. márciusában repült Debrecenbe és e hónap 17.-én lett kiállítva.
A LIU 1968. februárjában kerül Szegedre.
A LIX 1957. márciusában kerül a Malévhez, sosem volt kormánygép.
1964. november 30.-án került vissza a seregbe és 1973.-ban Szolnokra repülik és 1974. január 11.-én végleg selejtezve, a múzeumba kerül.
HA-LIY 1973. június 10.-én állítják ki.
A HA-TSA mint már említettem 1955.-ben vagy 1956. elején kerül a Malévhez.

Festésminták:
A HA-LIM orrán már a Malév címernek kell díszelegnie.
Malev cimer
Az ötvenharmadik és ötvennegyedik oldalzn így jó.
A kínai repülőgépek orrán címer volt.

Színek:
Már évek óta élt bennem a gyanú, hogy a korábbi MASZOVLET, MALEV repülőgépek esetén a csík nem világos-, hanem sötét kék volt. A közelmúltban kapott fotó igazolta feltevésem.
Átnéztem a rendelkezésemre álló képeket és meglepően sok változatot fedeztem fel az évek tükrében. Tehát a világos kék csík a zsinóros Malév felirat megjelenésével hozható összefüggésbe, de volt a régi betűformával is . Nem értem, hogy az 1000 példányban megjelenő füzetem kapcsán miért nem jelezte senki a tévedésem. A magyarázat talán, hogy mindenki az utolsó világos kék változatot őrizte meg emléknek.

HA-LIN 57
Jól látszik az Aero-45 alján a világoskék és a HA-LIN-n a sötétkék szín.

Koromnál fogva az emlékeimben csak a világoskék változat maradt meg.

HA-LIS

Egy fotó, amely tévedések okozója
HA-LIX archiv

Az AERO MAGAZIN 2001 márciusi számában megjelent egy cikk, ami egy fotó kapcsán született. Sajnos téves a következtetés, a fotó nem a HA-LIX-t ábrázolja, mert:

Li-2 Magazin (1)

Li-2 Magazin (1)
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

A Goldtimer Alapítvány gondozásában megjelent első fedélzeti újságba is kerültek hibák. Kértem a szerkesztőket, hogy átnézhessem, de erre nem került sor, így marad a hibalista.

Li-2 Magazin (2)

Li-2 Magazin (2)
Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Gratulálok a szép kivitelű és jól szerkesztett füzethez. De, itt is hiába kértem, hogy nézhessem át, így maradtak a korábbi hibák.
Hibajegyzék:
12. oldal második oszlop teteje - „A háború alatt több mint 700 db amerikai eredetű DC-3”
A DC-3 helyett a C-47-t kell használni, mert katonai szállító repülőgépek voltak.
< melyekbe később szovjet As-62 motorokat>
Csak néhány repülőgépen cseréltek motorokat és hajtották végre a bülletint.
Második bekezdés vége - >Kínában a 70-es évek elején még gyártásban volt a típus.
Mint már korábban említettem nem került sor a gyártásra. Leírásokban szerepel, mint terv, de csak átalakításokat végeztek, mint például a négyágú légcsavar felépítése.
A HA-LII és HA-LIF baleseténél az erős jegesedés volt a lényeg.
A HA-TSA 1956. elején került a Malévhez. Az egyik fotón jól látszik a Rákosi címeres zászló. Tanúk is vannak rá.
A HA-LIM már a Maszovlet időben zölden repült és a Malév-hez is így ment át. 1956. előtt már ezüst volt. A HA-LIS, HA-LIQ, és még néhány került át a forradalom után zölden, és viselték a fehér lajstromjelet. A HA-LIW már a Malévnél is így repült, nem az MHS-nél kapta a lajstromot. A MÉH szót már a mai fiatalok nem ismerik, fémhulladék begyűjtőt, vagy valami hasonlót kellett volna írni. Már tudjuk Kertész Gyula bátyánktól, aki részese volt a gépek átadásának, hogy a HA-LIZ az Üllői útnál lévő Zalka Máté főiskola udvarára került.

Li-2 „Teve” MN és polgári légiforgalmi szolgálatban

Magyar Repüléstörténeti Társaság Konferencia Közleménye 2006.

Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y

Csak röviden:

Zárómondatom:

A Li-2 egy korai, jobb oldali ajtós, és kilenc hengeres Wright motorral felszerelt DC-3-196-os liszence. Sokan tévesen említik különbségként az ajtók elhelyezését és a motorokat.

DC-3 ajto
DC-3 ajtó

Li-2 ajto
Li-2 ajtó

Link
Hozzászólások
Megjegyzések:

x
y